2012, you've been good

Update: | ✝ Publicerat i Every day life, Photography
Julen är förbi och det nya året nalkas. 2012 har gått så sjukt fort, men ändå har jag hunnit med så otroligt mycket! Jag har rest, umgåtts och upplevt saker som jag aldrig kommer att glömma. Den långa bussresan mot Berlin och Prag med skolan. Vi fick uppleva allt från äcklig mat till starbucks mitt i natten. Från shopping till arbetsläger.
Kontrasterna mellan de olika länderna som vi åkte igenom. Vi var vakna i två dygn, sov på bussar, i parker, på parkeringsplatser. Jag skrev mitt namn på Berlinmuren och höll konsert med vänner mitt i natten medans fulla ungdommar och arbetare strosade förbi. Log, dansade och filmade.
Sen kom sommaren, och med den kom skolavslutning. Efter 6 underbara år så skilldes vi åt. Och det var med både sorg och glädje som jag lämnade mina musikgalna vänner och gick vidare.
 
Jag åkte till Brighton i tre veckor med mina bästa vänner. En resa som jag aldrig kommer att glömma. Jag lärde mig så mycket av att vara borta från mina föräldrar och behöva ta ansvar för mig själv. Inte nog med det. Jag träffade så många, nya, underbara vänner och med dom fick jag uppleva nya ställen och saker. Det är rättså svårt att beskriva för någon som inte varit på en språkresa själv hur kul det är. Kanske beror det på människorna vi bodde med, men jag tycker verkligen att alla borde åka ifall de får chansen.
 
Sen var plötsligt sommarlovet slut och det var dags att börja skolan igen. Men istället för att komma tillbaka till gamla välkändad Karl Johan så var det i stället dags för något nytt.
Jag började på Rudbecksskolan och första året på gymnasiet och jag ångrar absolut inte mitt val. jag trodde att jag skulle sakna min gamla klass enormt, och visst saknar jag dom allt, em inte så mycket (förlåt). Min nya klass är superbra och jag har lärt känna så många nya trevliga personer!
 
Här kommer några bilder som sammanfattar mitt 2012. En del av dom är snodda från facebook!
Jag inledde året hos Sofie.
Ett favoritfoto på mig och Olivia.
Vi åt glass på det fina torget i Prag.
Reuninon med vänner bara några timmar efter skolavslutningen.
Sofie, Jag och Emina åkte till Brighton. Här är vi klockan 4 på morgonen på Arlanda den 27/6.
Vi åkte till Oxford...
...och London...
...träffade nya vänner...
...åkte på Summeranza i London och såg Will.I.Am.
Sofie, Emina, Claudia och jag åt våran nattmat. Med aktiviteter från halv 10 till långt in på kvällen fick en att bli både hungrig och trött. Jag tror jag aldrig har ätit så mycket och sovit så lite på tre veckor. Det vart ca 6-7 timmars sömn per natt...
Sedan åkte jag till Spanien och Frankrike med familjen!
 
Men nu är snart året slut. Tack 2012 för att jag helt ärligt kan säga att du har varit det bästa året i mitt liv. Jag hoppas att 2013 kan bli om inte, ännu bättre. Puss & kram
Emina
Written:

Underbara 2012, kommer sakna det året, ett av dom bästa åren i mitt liv!

Mini
Written:

Hoppas du haft ett bra år 2012! :)

Kika gärna in på min blogg! :)
Big kisses from Mini.


Ana Zagreb
Written:

Ser roligt ut!! God nytt år 2013 önskar jag dig!!

Svar: Det var det! Det samma! :)
Ellen Dahlström


chris
Written:

härliga bilder och upplevelser :)

Svar: Tack! Jaa det var härligt :)
Ellen Dahlström


jessie
Written:

Mysiga bilder! :)

Kram <3 /Jessie

Svar: tack, kram! :)
Ellen Dahlström


Pablo
Written:

ur mysiga foton!

Svar: tack så mycket!
Ellen Dahlström

Claudia ''Chokolala''
Written:

Den tredje bilden var ursnygg samt självklart den då vi fyra är samlade och ser så glada ut!

Svar: Tack Kladdan! Haha jaa visst är vi glada... vi måste höras någon dag min vän!
Ellen Dahlström

Hanna
Written:

åh,så härliga bilder...
Kram