Fototips - perspektiv

Update: | ✝ Publicerat i Every day life, Photography
Hej! Äntligen är värmen här på riktigt. Igår var jag ute i trädgården och fotade lite. Det var hur skönt som hellst.
Blommorna har precis slagit ut, och det är nu som allt närbildsfotande verkligen drar igång.
Det är nog inte bara jag som tittar igenom mina bilder och ser att endel är rättså lika, därför kommer jag här med ett litet men enkelt tips: Perspektiv.
Försök att variera kamerans vinklar. Ta direkt ovanifrån, från sidan eller till och med underifrån.
 
Här ser ni två bilder på exakt samma blomma. Den första är den vanliga och väldigt typiska närbilden.
På bild nummer två bestämmde jag mig för att leka lite med vinklarna, och fotade därför blomman underifrån. Samma blomma blev till två helt olika bilder!
 
Ellen
Written:

Jättefin bild:)


Louise
Written:

Håller med dig, det är viktigt att variera och komma ned i blommornas höjd för lite mer ovanliga fotovinklar. Annars blir det lätt tråkiga bilder.


Thea
Written:

Brukar också göra så när jag fotar :D


aina [fotoblogg]
Written:

Bra tips! :)


JUNITJEJ
Written:

Så fina bilder!


Ebba
Written:

Gud så fina bilder! :)