Let us love winter

Update: | ✝ Publicerat i Photography
When the bold branches
Bid farewell to rainbow leaves -
Welcome wool sweaters.
~B. Cybrill
 
Ute faller snön och det blir bara kallare och kallare. Jag älskar att klä mig i stickat och så detta är tiden för mig. Stora oversize med uppvikta ärmar, koftor med knappar och mysiga mönster.
Min garderob består nog till 1/3 av stickade plagg. Det är så fint att matcha, och det funkar nästan till allt! idag hade jag på mig denna vita som ni kan se nedan. Jag fick den av min pappa för några dagar sedan och om jag inte minns fel så är det farmor som har stickat den. Den är så mysig! Matchade den tillsammans med min svarta kjol från bikbok, svarta strumpbyxor, guldig klocka och Dr.Martens.
 
Uppifrån till ned:
Mönstrad tröja/Skjæveland of Norway
Beige/JC
Grön/Åhlens
Vinröd/Ginatricot
Grå mönstrad/People DK-Rønne
Svart med fransar/Bik Bok
Röd/Carlings
Vit/stickad av farmor
Nicole Stjernberg
Written:

snygg tröja :) stickat är bara bäst :)

Svar: Tack! Jaa visst är det :)
Ellen Dahlström


Josephine Einarsson
Written:

Snyggig blogg!


Emelie Petersson
Written:

Vilken mysig blogg du har. Och det finns inget skönare än goa stickade tröjor när det är kallt ute :-)

Svar: Tack, vad glad jag blir! Jag håller helt och hållet med dig, stickat ska det va! :)
Ellen Dahlström